Wednesday, July 15, 2009

Program Qiamullail Wanita JIM TTW - 10 Julai 2009

Salam,

Akhawat yang dirahmati Allah,

Alhamdulillah, dengan izinNYA, Qiamullail utk ahli-ahli wanita jim ttwangsa yang dirancang sebelum ini telah berjaya diadakan pada malam 10 Julai 2009 yang lepas bertempat di Sekolah Islam Adni.

Seramai 30 orang akhawat yg terdiri dari ahli JIM TTW dan kakitangan Sekolah Adni telah menghadiri slot pengisian malam manakala 23 orang telah menyertai slot qiamullail.

Program bermula pada jam 10mlm dengan pengisian disampaikan oleh Puan Faridah Maludin (PAKSI-JIM) yang bertajuk "Ubah Paradigma Anda : Energi dari Al Qur’an". Pengisian tentang mengubah paradigma dengan melihat kembali ke zaman kegemilangan tamadun Islam, pemuda-pemuda Islam yang hebat dan diakhiri dengan tadabbur Surah Fussilat ayat 30-36 ( klip video Imam membacakan ayat-ayat ini ketika mengimamkan qiam sangat menyentuh hati, sehingga ada yg menitiskan airmata).

Qiamullail akhawat bermula pada jam 4:15pagi. Solat sunat tasbih telah diimamkan oleh Ustazah Zaiton Nasri manakala solat subuh pula telah diimamkan oleh Ustazah Zaimah Yaha.

Pengisian untuk kuliah subuh telah disampaikan oleh Puan Siti Zaiton Abdul Aziz tentang salah-satu ciri-ciri orang yang beriman iaitu BERTAUBAT.

Selepas kuliah subuh, akhawat yang hadir telah mengambil peluang keemasan untuk bertanya pelbagai masalah dan persoalan agama kepada kedua-dua ustazah yang ada bersama pada pagi itu.

Jazakumullahu khairan katheera kepada semua yang dapat hadir dan yang terlibat dalam program ini.


InsyaAllah, Wanita Ttw akan mengadakan Qiamullail akan datang sebelum bulan Ramadhan di tempat yang sama. Tarikh akan dimaklumkan kemudian.

Wassalam


Ummu Awatef