Thursday, July 30, 2009

Iftar Jim Titiwangsa di SRIP

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah dengan izin dan rahmatNya, program Iftar yang telah diwar-warkan sebelum ini oleh TPSM Jim Titiwangsa telah berjaya dilaksanakan pada Khamis, 23 Julai 2009 bertempat di Sekolah Rendah Islam Pintar (SRIP), Desa Melawati.

Syukur alhamdulillah, teruja dengan kehadiran ahli-ahli Jim Titiwangsa yang hadir bersama ahli keluarga masing-masing pada Iftar kali ini termasuk adik-adik IPT, sehinggakan ada yang tidak dapat merasa ayam goreng terutamanya yang tiba agak lewat sedikit (bagi pihak AJK, kami memohon maaf banyak-banyak di atas kekurangan makanan, semoga Allah memberkati makanan yang kita makan beramai-ramai).

Selesai solat Maghrib berjemaah, slot ringkas yang menunjukkan slide beberapa aktiviti Jim Titiwangsa ditayangkan terutamanya untuk makluman ahli/mereka yang baru pertama kali hadir ke program Iftar Jim Titiwangsa.

Tazkirah telah disampaikan oleh Akhi Che Zam bin Hamzah, TYDP Jim Titiwangsa bertajuk 'Kemelut Ekonomi Mencari Rezeki'. Tazkirah ini merupakan perkongsian yang pernah dibentangkan oleh TYDP di dalam usrah kumpulannya pada September.

Antara usaha yang perlu dilakukan dalam menghadapi kemelut ekonomi kini adalah memperbanyakkan sedekah (walaupun sedikit); banyakkan istighfar dan bertaubat, lebih bertaqwa, menggunakan kesempatan diri untuk beribadah pada Allah serta bertawakal padaNya.

Program diakhiri dengan solat Isyak berjemaah.

Semoga kita semua dapat bersama-sama dalam iftar yang akan datang.

Jazakumullahukhairan.