Thursday, July 30, 2009

Sambutan Pelajar Baru ( SAMPEL) UKM-KL

Salam,

Sedikit laporan ringkas dari JIM IPT Titiwangsa, KL.

Alhamdulillah, pada petang semalam ( Ahad), Karisma UKM-KL bersama JIM IPT Titiwangsa telah menganjurkan majlis Sambutan Pelajar Baru ( SAMPEL) UKM-KL yang telah diadakan di Tasik Titiwangsa dari jam 5.30pm hingga 7:15pm. Program SAMPEL ini dihadiri oleh seramai 40 orang ikhwah akhawat yang terdiri dari 12 orang pelajar baru, 6 dari JIM Titiwangsa dan selebihnya dari Karisma UKMKL dan PPUKM yang hadir sama untuk meraikan pelajar-pelajar baru.

Majlis dimulai dengan minum petang dengan juadah yang ditempah dan potluck yg dibawa oleh para nuqaba’, seterusnya Game Taaruf Mencari Kasut Cinderella Yang Hilang diikuti dengan ucapan oleh Amir Karisma UKMKL ( Ammar) dan Mas’ul UKMKL ( Zainal Adnan). Majlis SAMPEL ini pada awalnya dijangka dihadiri oleh lebih ramai pelajar baru yg bercadang untuk mengikuti usrah Karisma UKMKL, tetapi tidak dapat hadir di saat saat akhir kerana pertembungan jadual dengan program kampus yang lain. Pada masa yang sama juga, ramai di kalangan pelajar diserang viral fever menyebabkan mereka yang demam tidak dapat hadir ke SAMPEL pada saat akhir.

InsyaAllah, rancangan seterusnya adalah menyusun pelajar-pelajar baru ini ke dalam sistem usrah Karisma UKMKL.. Pada masa yg sama, terdapat juga pelajar-pelajar lama UKMKL ( Medik Tahun 2 dan FSKB) yg berminat untuk menyertai usrah UKMKL untuk pertama kali bermula semester ini. Kumpulan-kumpulan usrah sedia ada telah pun memulakan sesi usrah bagi semester baru yang telah pun memasuki minggu keempat. Mohon para nuqaba’ JIM Titiwangsa yang telah memberikan komitmen untuk bawa usrah agar bersiap sedia membantu menyantuni pelajar2 baru di kalangan generasi pelapis ini.

Jazakumullahu khairan kathira kepada semua yang telah membantu menjayakan SAMPEL ini. Mudah-mudahan usaha kerdil kita bersama diberkati Allah SWT.

Wassalam

Ummu Awatef

JIM IPT Titiwangsa

27 Julai 2009

Pelajar-pelajar akhawat UKM-KL sedang minum petang beramai-ramai.

Game Taaruf: Mencari dan Mengembalikan Sebelah Kasut Cinderella yang Tercicir!


Akhawat sedang berusaha mengingati identiti Cinderella bersama sebelah kasut yang telah ditemui.

Pakcik Zainal dari JIM IPT Titiwangsa bertanya khabar ikhwah freshies UKM-KL yang sedang menjamu selera.

Pelajar-pelajar sedang khusyuk mendengar ucapan alu-aluan dari Amir Karisma UKM-KL